Kerntraining Agressie

Richard Reijnhout traint, coacht en adviseert organisaties op het gebied van omgaan met agressie en conflicthantering. 

Als u in uw werk in contact komt met klanten, burgers of cliënten heeft u waarschijnlijk wel eens te maken gehad met agressie. Zoekt u handvatten en vaardigheden om agressief gedrag om te buigen? Dan is de training omgaan met agressie iets voor u. Ik train, coach en adviseer organisaties op het gebied van omgaan met agressie, conflicthantering en intercultureel werken.

Agressie roept agressie op. Een menselijke reactie die ervoor kan zorgen dat een conflict escaleert.

Agressie komt in verschillende vormen voor en helaas op steeds meer plaatsen binnen onze samenleving. Toch zijn boosheid, angst, verdriet en blijdschap normale emoties van de mens. Het is dus heel normaal om deze gevoelens te uiten. Als je deze gevoelens namelijk niet uit is de kans groot dat je op den duur ziek wordt. Als de grenzen van medewerkers worden overschreden, door mensen die met dit gedrag iets willen bereiken, dan spreken we van agressie. Als medewerkers vaak in aanraking komen met agressie kan dit leiden tot verzuim, personeelsverloop en een verminderd personeelsmoraal.

·         Wat zijn de risico’s op mijn werk op gebied van agressie?

·         Heb ik voldoende instructie en training gehad in omgaan met agressie?

·         Hoe reageer ik eigenlijk in een conflictsituatie?

·         Wat is agressie nu eigenlijk?

·         Kan ik de kenmerken van agressie herkennen?

Richard Reijnhout is gespecialiseerd in de training omgaan met agressie en helpt u deze vragen te beantwoorden.

Wapen uzelf tegen agressie en zet in op samenwerken en dienstverlening.

Na de training:

·         Kunt u verschillende vormen van agressie herkennen

·         Weet u hoe u reageert op agressie en wat uw conflictstijl is

·         Wijst u mensen niet af, maar hun gedrag

·         Heeft u vaardigheden om de-escalerend op te treden